PAR THE BODY SHOP

The Body Shop ir starptautisks skaistumkopšanas zīmols, ko 1976. gadā Anglijas pilsētā Braitonā izveidoja Anita Rodika. The Body Shop mērķis ir likt cilvēkiem justies labi – gan ārēji, gan sirdī. The Body Shop iestājas par pozitīvām pārmaiņām pasaulē – zīmola piedāvātie sejas un ķermeņa kopšanas līdzekļi un make-up produkti ir dabas iedvesmoti un radīti ētiskas un ilgstpējīgas uzņēmējdarbības ceļā. The Body Shop bija viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas vadījās pēc filosofijas, ka bizness var kalpot labiem mērķiem. Šobrīd vairāk kā 60 pasaules valstīs ir 3300 The Body Shop veikalu.

The Body Shop bija pirmais starptautiskais kosmētikas ražotājs, kas 1987. gadā skaistumkopšanas industrijā ieviesa godīgas tirdzniecības principus. Savas Godīgas Tirdzniecības programmas ietvaros The Body Shop iepērk augstvērtīgas izejvielas no nelielām zemnieku saimniecībām un lauku kooperatīviem dažādās pasaules malās, sniedzot tiem stabilu un godīgu samaksu.

Mūsu vēsture

1976. gads

Anglijas dienvidu piekrastes pilsētā Braitonā 26. martā tiek atvērts pirmais The Body Shop veikals. 1978. gadā tiek atvērts pirmais franšīzes veikals ārpus Anglijas – tas ir kiosks Briselē. Pēc pāris gadiem vidēji tiek atvērti divi jauni veikali mēnesī.

1977. gads

Pārdošanā nonāk The Body Shop pirmā sejas kopšanas līnija “E vitamīns”, kas līdz pat šai dienai izturējusi laika pārbaudi.

1981. gads

The Body Shop sāk ražot smaržas White Musk® - pirmo produktu parfimērijas industrijā, kur izmantotais muskuss ir iegūts sintētiski, nekaitējot briežiem.

1985. gads

The Body Shop sāk tirgot piparmētru losjonu kājām. Produkts tiek radīts īpaši Londonas maratonistiem, kas pēc skrējiena sūdzējās par nogurušām pēdām.

1986. gads

“Save The Whale” kļūst par pirmo kampaņu, ko organizē Anita un The Body Shop. Tā norit sadarbībā ar Greenpeace. Mēs aicinām beigt vaļu medības un izmantot jojoba eļļu kā alternatīvu vaļu taukiem kosmētikā.

1987. gads

Par pirmo produktu, kas tapis Godīgas Tirdzniecības programmas ietvaros, kļūst pēdu masāžas aksesuārs, ko no koka izgatavo Indijas amatnieki no kooperatīva “Teddy Exports”. Pateicoties šai sadarbībai, 1994. gadā durvis ver pirmā Teddy skola vietējo bērnu izglītībai.

1988. gads

Anitai Rodikai tiek piešķirts Britu impērijas ordenis (OBE).

1989. gads

Mūsu pirmā vides aizsardzības kampaņa ir vērsta pret dedzināšanu Brazīlijas lietus mežos. Miljons parakstu pret mežu dedzināšanu tiek iesniegti Brazīlijas prezidentam.

1990. gads

Tiek izveidota labdarības organizācija “The Body Shop Foundation”, kas finansē cilvēktiesību, vides un dzīvnieku aizsardzības projektus.

1991. gads

Iznāk pirmais The Big Issue numurs. Šo bezpajumtniekiem domāto laikrakstu tirgo paši bezpajumtnieki.

1992. gads

Tirgū nonāk pirmais ķermeņa sviestkrēms. Tas ir “Mango”. Kopš tā laika sviestkrēms kļuvis par vienu no populārākajiem The Body Shop produktiem. Lai arī mūsdienās bieži atdarināts, The Body Shop sviestkrēms bija pirmais un tāds vienmēr paliks.

1993. gads

Mēs uzsākam kampaņu, lai pievērstu uzmanību Ogoni cilts atbalstam. Cilts tiek vajāta par protestēšanu pret Nigēras upes deltas piesārņošanu ar naftas atkritumiem. 1995. gadā cilts līderi, cilvēktiesību aktīvistu Kenu Saro-Wiwa nogalina Nigērijas militārie līderi. Mūsu kampaņa ilgst līdz 1998. gadam.

1996. gads

Kampaņa “Against Animal Testing” savāc 4 miljonus parakstu pret kosmētikas izmēģinājumiem uz dzīvniekiem. Tajā laikā tas ir lielākais parakstu skaits, kas savākts petīcijai. 

1997. gads

The Body Shop kļūst par pirmo starptautisko kosmētikas kompāniju, kas darbojas saskaņā ar “Humane Cosmetics” standartu, ko izveidojušas vadošās dzīvnieku aizsardzības organizācijas.

Pārdošanā nonāk tējas koka eļļa problemātiskas sejas ādas kopšanai. Šī mazā pudelīte joprojām ir viens no pirktākajiem produktiem.

Mēs izveidojam lelli vārdā Rūbija, lai izaicinātu pastāvošos skaistuma stereotipus. Šī kampaņa ir vērsta uz sieviešu pašcieņas celšanu un visā pasaulē raisa debates par ķermeņa kultu.

1998. gads

The Body Shop sāk ražot kaņepju roku krēmu, kas, pateicoties kaņepju eļļas mitrinošajām īpašībām, ir kļuvis par skaistumkopšanas kulta produktu. Produkts sacēla ažiotāžu presē, jo tika piesaukta nepatiesa informācija par tā saistību ar marihuānu.

Dalailama palīdz mums rīkot kampaņu “Make Your Mark”. Kampaņa sadarbībā ar Amnesty International atzīmē Vispārējās cilvēktiesību deklarācijas piecdesmito gadadienu. Kampaņas petīciju paraksta 3 miljoni cilvēku.

2002. gads

The Body Shop kopā ar Greenpeace organizē starptautisku kampaņu, lai veicinātu atjaunojamās enerģijas izmantošanu. Vairāk kā seši miljoni cilvēku ir parakstījuši mūsu petīciju, kas ir nodota Pasaules sammitam par ilgtspējīgu attīstību Johannesburgā.

Par The Body Shop vadītāju kļūst Pīters Sonders (Peter Saunders).

2003. gads

The Body Shop organizē kampaņu, lai vāktu līdzekļus tiem, kas cietuši no vardarbības ģimenē. Mēs savācam 2 miljonus mārciņu nevalstiskajām organizācijām, kas sniedz atbalstu no vardarbības cietušajiem.

Anitai Rodikai tiek piešķirts goda tituls “Dame of the British Empire”, kas ir ekvivalents vīriešu kārtas titulam – Sers.

2004. gads

20. maijā tiek atvērts pirmais The Body Shop veikals Latvijā.

2006. gads

L’Oréal uzņem The Body Shop savā saimē. 

2007. gads

10. septembrī mūžībā aiziet The Body Shop dibinātāja Anita Rodika.

The Body Shop kļūst par pirmo starptautisko kosmētikas uzņēmumu, kas izmanto ilgtspējīgi iegūtu palmu eļļu.

2008. gads

The Body Shop ievieš 100% pārstrādātas PET pudeles. Par uzņēmuma vadītāju kļūst Sofija Gaspermena (Sophie Gasperment).

Sadarbībā ar MTV mēs uzsākam kampaņu, lai pievērstu sabiedrības uzmanību HIV un AIDS problēmai. Pārdodot kampaņas lūpu balzamu, mēs savācam 2 miljonus mārciņu labdarības organizācijai Staying Alive Foundation, kas izglīto jauniešus par drošu seksu un sniedz atbalstu inficētajiem.

2009. gads

The Body Shop un ECPAT uzsāk kampaņu “Stop Trafficking of Children & Young People”. Tā savāc rekordlielu skaitu – 7 miljonus – parakstu. 24 valstu valdības apņemas noteikt stingrākus ierobežojumus cilvēktirdzniecībai. 2012. gadā petīcija tiek iesniegta ANO un kļūst par The Body Shop visu laiku lielāko kampaņu.

The Body Shop saņem RSPCA apbalvojumu “Lifetime Achievement Award”.

2010. gads

Mēs uzsākam 3 gadu sadarbību ar organizāciju UNAIDS un radam jaunu, unikālu sarkanās lentītes dizainu. Ieņēmumi no lentītes pārdošanas tiek ziedoti labdarībai HIV inficēto atbalstam. Latvijā naudu ziedojam sadarbībā ar Palīdzēsim.lv.

2011. gads

The Body Shop piedalās starptautiskas Šī sviesta alianses izveidošanā ar mērķi izveidot ilgtspējīgu šī sviesta nozari.

2012. gads

The Body Shop sadarbībā ar “Cruelty Free International” organizē jaunu kampaņu “Against Animal Testing”.

The Body Shop aizsāk iniciatīvu “Wood Positive”, kuras ietvaros ar jaunu koku stādīšanu tiek kompensēts iepakojumā izlietotais papīrs un kartons.

2013. gads

Pēc 20 gadu pūliņiem The Body Shop beidzot var lepoties, ka Eiropas Savienībā ieviests aizliegums importēt un tirgot kosmētikas produktus, kas izmēģināti uz dzīvniekiem. Prestižā organizācija “Business In The Community” nosauc The Body Shop par 2013. gada atbildīgāko uzņēmumu (International Responsible Business). Par The Body Shop vadītāju kļūst Džeremijs Švarcs (Jeremy Schwartz).

Šajos Ziemassvētkos mēs atbalstām piecu skolu izveidi valstīs, kurās darbojas mūsu Godīgas tirdzniecības programmas partneri. 

2014. gads

The Body Shop otro gadu pēc kārtas tiek nosaukts par gada atbildīgāko uzņēmumu organizācijas “Business In The Community” vērtējumā.

No katra pārdotā labdarības lūpu sviestkrēma mēs ziedojām 5,40 eiro Latvijas nevalstiskajām organizācijām - Centram Dardedze, Dzīvnieku drauga fondam un Dabas retumu krātuvei.

2015. gads

The Body Shop saņem Šī sviesta alianses atzinību par ieguldījumu ilgtspējīgas šī sviesta nozares izveidē.

Mūsu Ziemassvētku kampaņas partneris ir organizācija WaterAid. Pateicoties mūsu klientiem, mēs savācam ziedojumus, lai 3000 Etiopijas iedzīvotājiem būtu piekļuve tīram dzeramajam ūdenim.

2016. gads

The Body Shop kopā ar World Land Trust uzsāk jaunu dabas aizsardzības projektu, kura ietvaros līdz 2020. gadam paredzēts atjaunot 75 miljonus kvadrātmetru mežu un izveidot ekoloģiskos “tiltus”, kas palīdzētu apvienot izolētas augu un dzīvnieku sugas.

2017. gads

Kopā ar Cruetly Free International mēs sākam parakstu vākšanu, lai panāktu starptautisku aizliegumu kosmētikas izmēģinājumiem uz dzīvniekiem. Mēs savācām 8 miljonus parakstu un iesniedzām tos ANO Ģenerālajā asamblejā.

2018. gads

Novērtējot The Body Shop sasniegumus biznesa ētikas jomā, uzņēmums saņem Marie Clair Prix D’Excellence balvu “Beauty Gives Back”. Šis apbalvojums tiek pasniegts, novērtējot gan mūsu ekoloģisko tiltu projektu, gan Godīgas tirdzniecības programmu un kampaņu “Forever Against Animal Testing”.

2019. gads

Lai mazinātu plastmasas atkritumu krīzi, The Body Shop uzsāk sadarbību ar organizāciju “Plastics for change” un sāk iepirkt PET plastmasu, ko savākuši atkritumu vācēji Bengalūru, Indijā. Šī plastmasa pēc tam tiek pārstrādāta un atkal izmantota mūsu produktu iepakojumā.

The Body Shop kļūst par B Corp™ sertificētu uzņēmumu. B Corp™ sertifikāts tiek piešķirts uzņēmumiem, kas ievēro augstākos sociālos un vides standartus un nodrošina savas darbības publisku pārskatāmību. Par B Corp™ uzņēmumu misiju kļūst veikt uzņēmējdarbību tādā veidā, lai tā sniegtu labumu sabiedrībai un planētai.