Sevis mīlestības krīze

Pētījums parādīja, ka vidējais sevis mīlestības rādītājs ir tikai 53 punkti skalā no 0-100. Tas nozīmē, ka katrs otrais cilvēks pasaulē jūtas par sevi nepārliecināts un neizjūt mīlestību pret sevi.
Tomēr nav vērts zaudēt optimismu, jo šis pētījums atklāj arī sevis mīlestības stiprās puses. Cilvēki, kuri apzinās sevis mīlestību, vieglāk atkopjas pēc lielākiem zaudējumiem. Noskaidrojām arī, ka sevi mīloši cilvēki mazāk izjūt Covid-19 pandēmijas izraisīto emocionālo spiedienu, un, kopš tās sākuma, daži no šiem aptaujātajiem cilvēkiem spēja sevi iemīlēt pat vēl vairāk.
Ar šī pētījuma palīdzību mēs vēlējāmies noskaidrot, kādas mums ir iespējas palīdzēt citiem cilvēkiem sevi iemīlēt. Uzspied uz zemāk esošās saites un iepazīsties ar pilnu pētījuma atskaiti, vai arī turpini lasīt un iepazīsties ar nozīmīgākajiem pētījuma secinājumiem.
Daži sevis mīlestības pētījuma nozīmīgākie secinājumi
-
Pašcieņa
Seši no desmit cilvēkiem pasaulē atzīst, ka vēlētos izjust pret sevi lielāku cieņu.
-
Z paaudze
Tieši Z paaudzes pētījuma dalībniekiem uzrāda zemāku sevis mīlestības indeksu - nedaudz vairāk kā četri no desmit aptaujātajiem.
-
Sociālie mediji
Katram trešajam aptaujas dalībniekam, kurš pavada vismaz divas un vairāk stundas sociālajos tīklos, ir zemāks sevis mīlestības indekss.
Kādi personīgie faktori ietekmē mīlestību pret sevi?
-
Valsts
Dānijā un Austrālijā ir augstākais sevis mīlestības indekss un tie ir 62 punkti no 100. Zemākie rādītāji ir Dienvidkorejā ar 45 punktiem, Francijā un Saūda Arābijā - 48 punkti.
-
Dzimums
Sievietes ir nervozākas, biežāk izjūt nomāktību un ir vairāk norūpējušās nekā vīrieši. Tāpat LGBTQ+ cilvēki biežāk uzrāda zemākus sevis mīlestības rādītājus nekā cisdzimtes jeb heteroseksuāli cilvēki.
-
Vecums
Sievietēm no 25 gadu vecuma un vecākām ir augstāki sevis mīlestības rādītāji kā Z paaudzei. Sievietēm no Z paaudzes ir divas līdz trīs reizes biežāk sasopams zemāks sevis mīlestības indekss nekā “bēbīšu buma” jeb pēckara paaudzes pārstāvjiem.
Kādi sociālie faktori ietekmē sevis mīlestību?

PAŠVĒRTĒJUMS UN SOCIĀLIE MEDIJI
Aktīviem sociālo mediju lietotājiem ir novērojams zemāks sevis mīlestības indekss. Gandrīz katram trešajam, kurš ikdienā sociālajos tīklos uzturas vismaz divas un vairāk stundas, ir zemāki rādītāji salīdzinājumā ar katru piekto, kurš sociālos medijus nelieto vispār. Cilvēki ir vienisprātis, ka populāri influenceri, slavenības un reklāmu modeļi veicina zemu pašnovērtējumu.

SKAISTUMKOPŠANAS INDUSTRIJA
Vairums piekrīt, ka skaistumkopšanas industrija atstāj negatīvu ietekmi uz pašapziņu. To veicina skaistumkopšanas reklāmās izmantotie ar fotošopu un citādi uzlabotie attēli ar nereālām prasībām. Jaunākas sievietes norāda, ka tieši daudzveidības trūkums šajās reklāmās veicina skaistumkopšanas industrijas negatīvo ietekmi.
Skatīt pilnu pētījuma atskaitiKo mēs plānojam darīt?

Nozīmīgas pārmaiņas jau norisinās, un mēs esam lepni, ka esam daļa no ķermeņa pozitīvisma veicinošas kampaņas. Mēs izvēlamies svinēt cilvēciskā skaistuma daudzveidību un savās reklāmās izvēlamies dabiskus un unikālus cilvēkus, un neizskaistinām savas fotogrāfijas. Tomēr nozīmīgākais darbs vēl ir priekšā, jo vairums cilvēku jūtas par sevi nepārliecināti nevis sevis mīlēti.
Mēs turpināsim izmantot pētījumā iegūtos atklājumus, lai veiktu uzlabojumus arī savā darbībā, jo īpaši mārketinga reklāmās un produktu izstrādē. Mēs turpināsim regulāri informēt sabiedrību par veikatjiem uzlabojumiem un jaunatklājumiem.
Mūsu mērķis ir veicināt vienu miljonu sevis mīlestībai veltītu aktivitāšu viena gada laikā visā pasaulē, lai radītu nozīmīgas, pozitīvas pārmaiņas. Mēs esam apņēmušies laika gaitā nojaukt aizsargbarjeras, kas mūs šķir no sevis mīlestības, sākot ar sevi, tad organizāciju, tad skaistumkopšanas industriju kopumā un visbeidzot ar visu plašo pasauli.
Papildu lasāmviela

Sevis mīlestības spēks
Mācies un iedvesmojies, kā sevis mīlēšana var pārtapt par jauniegūtām superspējām.
Uzzini vairāk