Be Seen Be Heard

Miljoniem jaunu cilvēku netiek iesaistīti sabiedriskajā un politiskajā dzīvē. Šajā laikā, kad ir klimata krīze, globālais konflikts un izteiktā paaudžu nevienlīdzība, jauniešu iesaiste un pārstāvība ir vajadzīga vairāk nekā jebkad agrāk. Ir pienācis laiks jauniem cilvēkiem būt redzamiem un sadzirdētiem.

Novembrī un decembrī katrs pirkums atbalsta jauniešu organizāciju Klubs "Māja", lai palīdzētu jauniešu balsij būt redzamākai un dzirdamākai. Iegādājoties The Body Shop produktus, tu palīdzi mums veikt ziedojumu vismaz 1500€ apmērā.

Be Seen Be Heard

Kopš 1976. gada, kad Anita Rodika (Anita Roddick) nodibināja The Body Shop, mēs esam veikuši kampaņas, lai apturētu netaisnību sociālajās un vides jomās. The Body Shop ir cīnījies par pamatiedzīvotāju (cilšu) tiesībām, dzīvnieku tiesībām, iestājies pret cilvēktirdzniecību un pret Amazones lietus mežu dedzināšanu.

Noskaties šo nelielo video un uzzini vairāk: kāpēc nākamo 40 gadu laikā ir nepieciešami jauni, aktīvi cilvēki pārmaiņu veicināšanai, un kādēļ būt sadzirdētiem un pamanītiem ir vitāli nepieciešams.

Kāda ir galvenā problēma?

Kāda ir galvenā problēma?

Vairāk nekā puse pasaules iedzīvotāju ir jaunāki par 30 gadiem. Taču parlamentos visā pasaulē jaunieši veido vien 2.6% no kopējā skaita.*

Jauniem cilvēkiem ir tiesības iesaistīties lēmumu pieņemšanā par politiskajiem procesiem, kas ietekmē arī viņus pašus.

Šobrīd vidējais pasaules līderu vecums ir 62 gadi.** Ir skaidri redzams, ka, izvēloties tos pašus kļūdainos risinājumus, mēs turpinām atkal un atkal pieļaut tās pašas kļūdas. Jauniem cilvēkiem ir svaigs skatījums uz lietām, viņi vēlas būt aktīvi, iesaistīties un uzņemties atbildību, bet tikai retu reizi viņiem tāda iespēja tiek dota. Kāpēc gan viņiem nedot šādu iespēju?

Jauni cilvēki visā pasaulē, tostarp miljoniem jauniešu, kas jaunāki par 18 gadiem, tiek uzskatīti par pietiekami nobriedušiem, lai uzņemtos pieaugušo pienākumus. Viņi var iestāties armijā, rūpēties par tuviniekiem ar īpašām vajadzībām, izciest cietumsodu, bet tajā pat laikā viņiem daudzviet netiek dotas tiesības piedalīties vēlēšanās. Mēs nevēlamies ar to samierināties.

Jaunieši ir neatņemama daļa no risinājuma

Jaunieši ir neatņemama daļa no risinājuma

Mēs nekad neesam uzdrīkstējušies par zemu novērtēt cilvēka patieso iekšējo potenciālu un gara spēku. Mūsu uzņēmuma dibinātāja lēdija Anita Rodika reiz teica: “Cinisms liecina par drosmes trūkumu.” Mēs uzskatām, ka jauniešiem ir viss nepieciešamais potenciāls, bet pagaidām viņiem netiek dota vara to lietot.

Pasaules nākotni nedrīkst atstāt stīvos uzvalkos tērptu birokrātu ziņā. Jauni cilvēki ir radoši, atvērti jaunām idejām un gatavi izzināt. Mēs zinām, ka viņiem piemīt bagāta iztēle, enerģija un stingra pārliecība par pareizo. Viņi ir politiski aktīvi, atkal un atkal parādot, ka ir gatavi iesaistīties mūsu sabiedrības, planētas un nākotnes pārmaiņās.

Tad kādēļ mēs viņus pietiekami nenovērtējam? Šis ir īstais laiks, kad piesķirt viņiem tiesības tikt sadzirdētiem. Mēs rīkosimies, lai dotu viņiem tādu iespēju.

Ko mēs plānojam paveikt?

Ko mēs plānojam paveikt?

Mūsu redzes un ietekmes lauks vienmēr ir bijis plašāks, kā tikai skaistumkopšanas nozare.

Mēs viemēr esam meklējuši un veicinājuši pārmaiņas jomās, kur citi zīmoli ir saskatījuši nedrošību un risku. Mēs nebaidāmies sastapties ar izaicinājumiem, lai panāktu labāko risinājumu. Šī nav mūsu pirmā cīņa.

Mēs uzsākam globālu kampaņu, lai veicinātu jauniešu iesaisti politisko lēmumu pieņemšanā.

ANO Ģenerālsekretārs ir noteicis sadarbību jauniešu lietās kā vienu no organizācijas šī brīža prioritātēm. Mēs sadarbojamies ar ANO Ģenerālsekretāra sūtni jauniešu lietās un viņas biroju. Tā ir globāla organizācija, kas darbojas jauniešu interesēs un aizstāv viņu tiesības visā pasaulē.

Lai iegūtu vairāk informācijas, sekojiet @UNYouthEnvoy sociālajos medijos un apmeklējiet mājas lapu www.un.org/youthenvoy.

un.org/youthenvoy
Džajatma Vikramanajake (Jayathma Wickramanayake), ANO Ģenerālsekretāra sūtne jauniešu lietās:

Džajatma Vikramanajake (Jayathma Wickramanayake), ANO Ģenerālsekretāra sūtne jauniešu lietās:

“Paaudžu nevienlīdzība varas un ietekmes pozīcijās ir viens no mūsu laika lielākajiem izaicinājumiem. Jaunieši caur savām sociālajām, ikdienas un sociālo mediju aktivitātēm ir skaidri parādījuši, ka viņiem ļoti rūp tas, lai sabiedrībā notiktu izmaiņas un tā kļūtu vienlīdzīgāka, taisnīgāka un ilgtspējīgāka. Līdzdalība ir tiesības, tamdēļ jaunu cilvēku nepielaišana pie lēmumu pieņemšanas veicina vēlāku šo pašu cilvēku neuzticību politiskajām institūcijām. Jaunieši jūtas atsvešināti un neizprot ievēlētos līderus, kas pieņem tādus lēmumus, kas ignorē jaunu cilvēku prioritātes, neatspoguļo viņu vēlmes un nerunā viņu valodā. Šī kampaņa ir iespēja mainīt šo kārtību.”

[Foto no kreisās: aktīvisti Samson Itodo un Gina Martin, ANO Jauniešu sūtne Jayathma Wickramanayake, The Body Shop korporatīvās sociālās atbildības vadītājs Chris Davis. Fotogrāfs: Joel Sheakoski, Joel S Photo]

Kā tas notiks?

Kā tas notiks?

Vienmēr, kad The Body Shop rīko kapaņu, mums ir skaidri zināms tās mērķis.

Ikvienā valstī, kur pārstāvēts mūsu uzņēmums, mēs vēlamies novērst jebkādus šķēršļus, kas liedz jauniem cilvēkiem piedalīties nozīmīgu lēmumu pieņemšanā, kuri ietekmēs mūs visus.

Mēs vēlamies panākt izmaiņas ar politiskiem lēmumiem saistītos likumos un sociālos procesos:

- pazemināt vecumu, kad var sākt piedalīties vēlēšanās,
- palielināt jauniešu pārstāvniecību jauniešu padomēs un parlamentos,
- mazināt šķēršļus, kas traucē jauniešiem piedalīties publisko lēmumu pieņemšanā
- uzlabot jauniešu līderības prasmes.

Bet ar to vien neaprobežosimies, veicināsim arī citas pārmaiņas.

Katrā valstī kampaņas aktivitātes noritēs sadarbībā ar vietējo nevalstisko organizāciju, kas pārstāv jauniešus un viņu intereses.

Latvijā The Body Shop sadarbojas ar jauniešu organizāciju “Klubs Māja”, kas īsteno projektu “Izproti, iesaisties, lem”, kura mērķis ir būtiski veicināt jauniešu pilsonisko aktīvismu un palielināt tādu jauniešu skaitu, kuri tic, ka ir spējīgi ietekmēt lēmumu pieņemšanas procesus.

Mūsu produktu komplekts cilvēkiem, kuri vēlas radīt pārmaiņas

Mūsu produktu komplekts cilvēkiem, kuri vēlas radīt pārmaiņas

Lai kļūtu par pārmaiņu aktīvistu tev nav jākliedz ruporā un jātur rokās protesta plakāti. Ikviens, kurš seko savai sirdsbalsij, ir pārmaiņu nesējs.

Changemakers komplekts ir labs veids, kā iedrošināt tevi rūpēties par savu labsajūtu un iemīlēt sevi, vienlaikus iedvesmojoties no aktīvistu stāstiem, kas ir šo produktu pamatā.

Produktu komplekta cena 24€ (produktu vērtība 40.80€).

Komplektā ietilpst: kaņepju roku krēms 30ml, mango dušas želeja 250ml, ingvera šampūns 60ml, šī sviesta ķermeņa sviestkrēms 50ml, Be Seen Be Heard auduma soma.

5€ no katra pārdotā komplekta tiek ziedoti organizācijai “Klubs Māja”.

Lasi zemāk un noskaidro, kādas pārmaiņas spēj veicināt katrs no komplektā iekļautajiem produktiem.

Pirkt komplektu

Kaņepju roku krēms

Kaņepju roku krēms

Pacel rokas, lai iesaistītos un veiktu pārmaiņas. Parūpējies par rokām ar mūsu intensīvi mitrinošo krēmu.

Kad mūsu uzņēmuma dibinātāja lēdija Anita Rodika 1998. gadā laida klajā kaņepju ķermeņa kopšanas līniju, tas izraisīja skaļu ažiotāžu. Tika ziņots par policijas reidiem veikalos Francijā, un rezultātā tika noteikts aizliegums tirgot šo līniju. Līdzīgi notikumi norisinājās arī citur pasaulē. Tomēr Anita saglabāja savu pārliecību, turpināja pilnveidoties un sekoja savai vīzijai. Šobrīd pasaulē nu jau ir vesels lērums skaistumkopšanas zīmolu, kuri ir sajūsmā par vērtīgo kaņepju sēklu eļļu. Mēs taču jums teicām…

Tas varētu būt tikai roku krēms (starp citu, mūsu vislabāk pārdotais roku krēms), taču tas ir stāsts par neatlaidību un stingru pārliecību, saglabājot uzticību saviem uzskatiem.

Šī sviesta ķermeņa sviestkrēms

Šī sviesta ķermeņa sviestkrēms

Sauciens pēc pārmaiņām ir arī sauciens pēc rūpēm. Pabaro savu ķermeņa ādu un esi gatavs rīkoties.

Kad Anita virtuvē gatavoja mūsu pirmo sviestkrēmu, viņas meita komentēja: “Tas ir kā sviests… tikai ķermenim!”

Anita aizsāka sadarbību ar Tungteiya sieviešu šī sviesta asociāciju Ganā 1994. gadā. Šī sadarbība joprojām ir saglabājusies stipra – viņas ar rokām ievāc un ar tradicionālām metodēm iegūst šī sviestu, mēs savukārt nodrošinām godīgu samaksu, kas ir nozīmīgs atbalsts viņu kopienai, nodrošinot tai finansiālu neatkarību.

Ingvera šampūns

Ingvera šampūns

Lai rīkotos, nepieciešama pārliecība. Sāc ar matiem - atbrīvo tos no blaugznām ar mūsu jaudīgo ingvera šampūna formulu.

Ik pēc četrām sekundēm tiek pārdota viena mūsu ingvera šampūna pudelīte – tas ir iedarbīgs un tāpēc tik populārs. Ir vērts pieminēt, ka pudelīte ir izgatavota no 100% pārstrādātas plastmasas, tostarp Godīgas tirdzniecības plastmasas, kas savākta no Bengalūru pilsētas ielām Indijā. The Body Shop atkārtoti izmanto šo plastmasu un atbalsta Indijas atkritumu vācējus, ko vēsturiski veido sociāli atstumtākā sabiedrības daļa. nodrošinot viņiem sanitārus darba apstākļus, godīgu samaksu, cieņu un atzinību, kādu viņi patiesībā ir pelnījuši.

Mango dušas želeja

Mango dušas želeja

Mūsu Godīgās tirdzniecības mango kauliņu eļļa tiek iegūta, ilgtspējīgi sadarbojoties ar Manorama Industries Čhatīsgarhas štatā, Indijā. The Body Shop sāka strādāt ar vietējiem sieviešu kooperatīviem 2017. gadā.

Kooperatīvu sievietes mežā salasa sakritušos mango augļus, ar rokām mizo mīkstumu un sašķeļ sēklas. Pēc tam viņas tos nosūta uz ražotni, lai iegūtu barojošu eļļu. Ražas novākšanas sezonā šīs sievietes katru dienu var savākt 10-20 kg mango augļu.

Pirkt komplektu

* https://www.ipu.org/our-impact/youth-empowerment/data-youth-participation

** REIGN Dataset | REIGN (oefdatascience.github.io)